Mijn eerste intieme kenninsmaking met mr Toi Let - Reisverslag uit Suzhou, China van Lieke Degger - WaarBenJij.nu Mijn eerste intieme kenninsmaking met mr Toi Let - Reisverslag uit Suzhou, China van Lieke Degger - WaarBenJij.nu

Mijn eerste intieme kenninsmaking met mr Toi Let

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

26 Februari 2014 | China, Suzhou

Dat was best spannend, zo intiem ben ik lang niet meer geweest met meneer Toi Let. Hij miste me vast dus het moest er weer van komen. In de nacht van zaterdag op zondag zeker 4 uur gesprekken gevoerd. Niet dat er bij mij nog een zinnig woord uitkwam tussen het gekots door. Juist, je raad het al. Lieke heeft ''street food'' gehad.

Zullen we wat drinken! Ja leuk! Een uur later staan we in de nachtclub en heb ik omgerekend 6 euro betaald voor een biertje. Omdat ik een buitenlander ben werd ik direct uit de rij gepikt en kon ik doorlopen, fijn. Een opdringerige maar toch aardige ''manager'' (in t shirt en gerafelde spijkerbroek) legde me uit dat we aan die tafel daarzo mochten komen om gratis te drinken! Dat klonkt opzich wel beter! Er stond een soort kan op tafel waar een wijn/icetea achtig iets in zat. Het was niet erg lekker! Maar na twee biertjes ben je het eigenlijk ook wel zat qua geld en drink je maar zo'n glaasje 'wijntea' (zo hebben we het maar genoemd)
Super avond gehad en helemaal los gegaan! Leuke muziek en lekker dansen! De chinezen zijn vrij apart als het op uitgaan aankomt, heel dronken en lallig. Niet heel erg leuk om naast te staan maar er waren nog meer buitenlanders en die waren gelukkig niet zo dronken!

Rond 2 uur weer richting het hotel en het goede (achteraf zo stomme) idee gekregen om wat eten te halen. Ik weet dat ik dat niet moet eten omdat het er waarschijnlijk al lang ligt en niet goed is maar ik had honger en heb er echt nul seconde bij stil gestaan! Dom dom dom! Daarvoor heb ik 3 dagen moeten boeten.

Voor hoe mijn vrije dagen zijn geweest kan ik dus vrij kort zijn. Kut. Zondag heb ik de hele dag geslapen en 's avonds een stukje fruit naar binnen gelepeld. De dag erna kreeg ik ook nog lichte koorts, wat er al aan zat te komen door de jetlag en alle veranderingen blabla, en heb ik maandag ook in bed doorgebracht. Ik was deze dagen ook vrij dus dat scheelde! Dinsdag moest ik echter weer werken maar had ik 's nachts nog steeds koorts gehad en mn buik was keihard. Omdat ik twee dagen niet had gegeten had ik nul energie en ben ik ook nog thuis gebleven!

Die avond was the annual associates party. In China houd dit in dat elke afdeling een show voorbereid en deze opvoerd! Dus een soort bonte avond in nederland! Heel bijzonder en ook leuk om te zien! Alles was in het Chinees, goh, dus tijdens de toneelstukjes was vooral het eten interessant maar al met al een leuke avond gehad. Aangezien ik me nog niet goed voelde heb ik daar maar een beetje als een dood vogeltje gezeten! Chinezen schreeuwen nogal in microfoons, met zo'n mega hoge krijsstem die chinezen hebben wat dus niet heel prettig was. De show duurde van 6 tot 9 dus daarna lekker in rust mijn bedje weer opgezocht! :)

Gelukkig vandaag weer lekker aan het werk geweest! Me stuk gelachen om Mona en Amber die een ladies lunch moesten lopen. Een groep met buitenlanders en om een nog niet bekende reden moesten alle medewerkers in een soort toga. Stel je nu niet een mooie romijnse toga voor maar een laken die tot je knieen komt en aan een schouder met een soort strik zit geknoopt. Heeeeel erg fancy.

Qua werk gaat het ook iets beter, vandaag zelfs mijn eerste zelfstandige handelingen uitgevoerd! Ook al was het niet moeilijk, ik was erg trots!!

Lessen die we geleerd hebben deze week:
- nooooooit meer bbq van de straat eten, hoe honger je ook hebt.
- zorg dat je vrij bent tijdens thema lunches/diners anders loop je erbij als een verdwaald grieks spook!
- De nutella die ik gekocht heb niet in de minibar zetten want dan bevriest die nog net niet
- En natuurlijk alle dingen die voor werk gelden maar absoluut niet interessant zijn om jullie te vertellen!

Tot snel!! :D


  • 27 Februari 2014 - 09:59

    Jesse:

    Enigszins schokkend dat ik niet direct door had wie Mr. Toi Let was...

  • 27 Februari 2014 - 13:59

    Lieke Degger:

    Haha ja jes, dat vind ik ook! Wat dacht je, goddegod enge chinees ofzo Toi Let kon zo maar eens een chinese naam zijn hoor xD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 24446

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 25 Augustus 2014

Stage in China

Landen bezocht: