Fabulous - Reisverslag uit Suzhou, China van Lieke Degger - WaarBenJij.nu Fabulous - Reisverslag uit Suzhou, China van Lieke Degger - WaarBenJij.nu

Fabulous

Door: Glitterglamourlieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

02 April 2014 | China, Suzhou

Het heeft nu een punt bereikt dat ik er een blog over ga schrijven. I feel FABULOUS.

Niet omdat mijn haar zo geweldig zit, afschuwelijk juist door het water en de lucht, maar omdat ik elke dag een fotoshoot heb!

Okee okee, niet elke dag. Maar wel de afgelopen twee dagen, tot het belachelijk aan toe. Gister liep ik naar mijn kamer (daar is mn toilet heerlijk schoon) en zag een fotoshoot bezig. Toen heb ik geroepen, alsjeblieft mag ik op de foto! Nee, juist niet. Ik liep langs met mijn hoofd naar beneden (lekker Chinees) en werd nog net niet gekidnapt. De fotoshoot ging over een bruidje. Ze had een prachtige jurk aan maar werd er wel een beetje een propje van. Of ik alsjeblieft met haar op de foto kon. Twee fotograven met erg groto fototoestelen stonden ons te bekijken alsof we op de fashionweek in Parijs waren. Erg genant eigenlijk wel.. Ik ben ook absoluut NIET fotogeniek. Dus vraag me af wat ze er van vinden. :P

Vandaag werd het nog mooier! Er kwam een man bij de receptie met wat vage vragen over het hotel en de omgeving. Na een tijdje gekletst te hebben vertelde hij dat hij een kinderproject aan het doen is. Een verhaal voor kinderen, 15 regels ongeveer, wat hij laat vertalen in alle talen die die tegenkomt! The World Tour! Hij heeft ook een kleine mascotte, een vingerpopje in vorm van een muisachtig beestje! En ja hoor, daar gingen we.. Zou jij de nederlandse taal willen vertegenwoordigen?! Hahaha! Dus ik heb met moeite een gedicht vertaald, zonder het te laten klinken op dunglish. Vervolgens vroeg hij of ik bereid was het verhaaltje voor te lezen? Ja natuurlijk! Blij dat ik weg kon van de receptie, helemaal niks te doen, liepen we samen de tuin in en mocht ik het verhaaltje in het nederlands voorlezen. Je moet je voorstellen dat er een man voor je zit met een camara op je neus die ZO gepasioneerd is over een lappen vingerpopje dat je dit vol overgave gaat doen! Z'n enthousiasme was zeer aanstekelijk! Over een tijdje wordt de website gelanceerd! Hahaha daar sta ik dan op met mijn filmpje en een 15 minuten durende fotoshoot! :P

Ik voel me dus vrij fabulous op dit moment, gelukkig val ik wel eens van stoeprandjes.. is dat gevoel ook meteen weer weg.

  • 02 April 2014 - 17:24

    Werner:

    Mooie bijzondere ervaringen weer.
    Ben benieuwd naar de video.

    Enne...
    Wat wil deze man uiteindelijk bereiken?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 24428

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 25 Augustus 2014

Stage in China

Landen bezocht: