Het goede leven. - Reisverslag uit Suzhou, China van Lieke Degger - WaarBenJij.nu Het goede leven. - Reisverslag uit Suzhou, China van Lieke Degger - WaarBenJij.nu

Het goede leven.

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

22 Maart 2014 | China, Suzhou

Ik denk dat ik dat wel mag zeggen, het goede leven. De lente komt eraan, ik kan meerdere dingen zelfstandig en ik spreek zelfs al wat woordjes chinees! Jup, tijd voor een update dus!

Er is alweer ruim een maand voorbij en ik ga eigenlijk ''wel lekker'' (lees: vermaak me prima maar er mist nog wel wat) Het vermaak gedeelte is voornamelijk van toepassing op mijn vrije dagen! Naar de karaoke geweest wat een hele bijzondere ervaring was! Je zit eigenlijk in een kamer die je afhuurt met twee tv's en in totaal 3 microfoons, voor de meerstemmige onder ons. Er lopen ook zomaar mensen in en uit en het is een vrije chille sfeer! Wel staat de muziek op standje festival en dat is niet altijd even leuk tijdens karaoke! Toen een chinees meisje mij zag zitten, en ik was de enigste buitenlander op dat moment in die hele KTV, heeft ze me gekidnapt naar haar eigen kamer. Daar moest ik op de foto met de hele groep en liedjes zingen! Hahaha! Erg grappig! Ik denk trouwens dat amber en ik ondertussen beroemd zijn, zonder nauwkeurige getallen te weten gok ik dat we al meer dan 100 keer gefotografeerd zijn! Op straat, clubs, werk, parkjes, het maakt de chinezen niet uit. Vrij ongegeneerd staan ze met nog net geen telelens een foto van je te maken! Bijzonder in ieder geval.

Het werk gaat steeds beter, ik kan zelfstandig inchecken en wat losse werkzaamheden. Nu alleen nog wachten op de hogere bezetting! Die laat nog op zich wachten en daardoor is er eigenlijk niet veel te doen voor mij. Soms zijn er twee mensen op de front desk en soms 3, dan ben ik meestal de derde en heb ik dus gegarandeerd niets te doen die dag. Zoals vandaag dus! Haha vandaar nu een update, toch tijd zat!
Gister heb ik geholpen om de kids corner aan kant te krijgen! Binnenkort gaat deze open om zo een andere doelgroep aan te trekken! Kijk dat vind ik leuk! Misschien kan ik wel gaan schminken ofzo als er echt niets te doen is!

Gister heb ik even foto's gemaakt van mij, collega's en het hotel! Ik zal ze straks online proberen te zetten! De collega's zijn gelukkig nog steeds super chill en doen zelfs normaal tegen me zonder dat ik het idee heb dat ik ze bang maak! Gekke chinezen hoor!

Tja, laat de zomer maar komen hier, korte broeken zijn aangeschaft (voor een normale prijs eigenlijk, het is hier niet zo goedkoop als dat je denkt) zonnebrillen in aanslag en ramen kunnen eindelijk beide open! (ja dat was ook nog een feest) Wij zijn er klaar voor!

Vanavond ga ik stappen in een nieuwe club, Pandora! Is kijken wat dat wordt! We hebben nog niet echt een vaste club vrienden opgebouwd maar wel heel veel mensen die we vaker zien nu! dat is dus wel erg leuk!

Morgen brakdag in de zon (go zon, go zon) en maandag naar karaoke met collega's en 's avonds eten bij Mona (zie foto op fb) want die gaat hotpot voor me koken! oeee dat beloofd een spannend weekend te worden jongens en meisjes.

Tot de volgende keer! Zaijian! Y adios!

  • 22 Maart 2014 - 21:52

    Marinka:

    Heee Liek!

    Wat leuk om weer wat van je te horen en zien!! We komen allemaal steeds meer in de mood, gaat helemaal goed komen! Binnenkort maar proberen om met z'n allen tegelijk op Skype te kunnen kletsen :D

    Liefs uit Londen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 24417

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 25 Augustus 2014

Stage in China

Landen bezocht: