Front Office, week 1 - Reisverslag uit Suzhou, China van Lieke Degger - WaarBenJij.nu Front Office, week 1 - Reisverslag uit Suzhou, China van Lieke Degger - WaarBenJij.nu

Front Office, week 1

Door: Lieke, link, liek, lik of hoe ze me ook noemen hie

Blijf op de hoogte en volg Lieke

21 Februari 2014 | China, Suzhou

Ik leef nog! Dag 5 zit erop en ik heb pech dat ik morgen ook nog moet. Zondag en maandag worden mijn vrije dagen namelijk. De eerste paar dagen op de front office waren eigenlijk wat saaie en formele dagen. Ik kan nog niks zelfstandig dus ik sta eigenlijk maar een beetje voor de sier achter de balie. Er wordt gewerkt met een systeem Opera. Dit is, godzijdank, volledig engels en ik begin eindelijk het een beetje te snappen. Dit is niet omdat ik zo langzaam van begrip ben, maar omdat er zo weinig buitenlandse gasten zijn dat ik niet kan oefenen. Met de chinese gasten kan ik helemaal niks. Dat was wel even een realiteits check. Gelukkig zijn mijn collega's heel aardig en spreken de meeste wat engels. Ze willen me wel helpen, maar zonder gasten valt er weinig te oefenen. Hierdoor voel ik me zo nutteloos als je je maar kan voelen achter een balie. Staan en lachen tegen alle gasten.. De meeste lachen ook niet terug. Kutzooi.

Er zijn veel business gasten in het hotel, deze gasten zijn niet echt ''gezellig'' te noemen. Komen aan (chinezen doen niet aan in de rij staan dus dat is altijd wel praktisch) gooien hun paspoortachtig ding en creditcard op de balie en het liefst zijn ze met een halve minuut weer weg. Goh ook goedemorgen. Maar dat is iets waar ik aan zal moeten wennen. Als de leisure markt wat groter wordt straks kan ik wat meer mezelf zijn, dus slap ouwehoeren en met mensen kleppen over van alles en nog wat. Geduld dus! Ik heb nu al vrij veel geduld opgebracht, ben benieuwd wanneer ik ga knappen haha!

Wat wel erg leuk is, English Corner. Ik en Amber gaan de mensen die dat willen wat ondersteunende lessen engels geven. Daarvoor mag ik ook het een en ander voorbereiden op kantoor! Erg fijn want bij de balie moet je staan..

Waar ik nog niet aan gewend ben is de lunch. Beneden in de kantine ligt dan van alles klaar.. Elke dag rijst en een soort kool die zachtgekookt wordt. Hmmm, genieten. Nee dat is opzich nog wel lekker! Maar vandaag lag er bijvoorbeeld een halve vis. Dus je kreeg of met kop of met staart. Ik heb voor geen van beide gekozen. Er zijn 5 bakken met eten ofzo dus je hebt gelukkig nog wel andere dingen waar je uit kunt kiezen. Mam en pap, ik zal niet meer klagen over andijvie brood schotel. Daar zit in ieder geval ngo brood in! Jeeh!

Gelukkig mag ik wel lekker dineren in de brasserie. Dat is toch wel erg lekker! :) En precies wat ik nu ga doen!

Zal is even kijken of ik een paar foto's van het hotel kan maken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 24426

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 25 Augustus 2014

Stage in China

Landen bezocht: